liite plugg och utbytesstudenter....

Okej... Har beslutat mig för att idag tänker jag bli sveriges bästa student, nu får det vara slutslackat... Fattar inte hur jag klarat mig genom utbildningen så här långt, brukar på skoj säga att jag har läst 45 p på 45 timmar... ni som har koll på uni-studier vet att 45p motsvarar 45 veckor heltidsstudier...  Sanningen är väl att det inte är riktigt så illa, men jag kan ha lagt ner typ 55 timmar på de där 45 poängen iaf... :P

Grejen är att det är perfekt pluggväder idag ( jo, det finns såna!) Det är inte för deprimernade grått och regnigt, men det är inte så där soligt så att man får för sig att man ska läsa ute men mest ligger och snackar skit me en kompis och tänker på brännan.... Så idag får helt enkelt bli en effektiv pluggdag! :)  Sen blir det effektiv träning oxå, måste komma igång på allvar igen nu är det 5 dar (x 2-3 h/ gång)  i veckan som gäller fram till sommar... måste ju bli shlim o fitt... :P O så blir det lite välgörenhet med räddabarnen-projektet ikväll oxå....

Tänkte på en sak idag oxå, UTBYTESSTUDENTER... allså, hur kul som helst- trevliga, glada, smarta studenter med ny intressant kultur att få ta del av.. men ibland funderar man ju vad de håller på med, har en i min korridor,  han dukar upp sveriges buff´e till frukost varje morgon med jordnötssmör, nutella, sylt o skinka och ost och allt vad det är... För det första så förstår ja inte ens hur man kan äta de tre förstnämnda på mackor och verkligen inte på fullkornsbröd.. men men... inte bara det, han har typ 5 klädesplagg- detta är nåt jag tycker verka känneteckna flera utbytesstudenter och tror att jag har dragit slutsatsen att det är för att man max får släpa 20 kg på flyget... alltså, kläder är kanske inte det alla prioriterar att släpa med sig när man ska plugga, kanske vill de ha all litteratur med sig hem igen och då är det ju egentligen fruktsnavärt smart att bara ha med sig 4-5 plagg som gärna är så fula att man kan kasta dem innan man åker tillbaka.... :P  Sen har min kompis en utbytesstudent i sin korridor som inte vet hur man använder ett skafferi, han har alla sina saker på bänkarna i korridorsköket och hans skafferi är tomt... Helt enkelt- det är inte lätt med kulturer... Men det är fruktansvärt kul och intressant och helt klart att vi måste fortsätta att ha utbytesstudenter på universitetet trots att de bara har 4 klädesplagg, äter massa skum mat och inte vet hur man använder ett skafferi..... :P


Utöver det.... funderar på om det inte är dax att färga håret lite igen, ska boka tid för klippning när jag får pengar tror jag... börjar lite lite slitet så... Men får bli nån loreal viva color eller nåt denna gång, har ingen lust att slänga ut en tusenlapp på färgning hos frissan som bara blir urblekt och tråkig under sommaren iaf...  

ne, nu ska ja ner o mölera om lite i tvättmaskinerna... så man får nåt att ha på sig igen...  

 

shlim and fitt... that´s the shit.....  Lägger in en liten vårbild från campus oxå...  ( jobbar på beachkroppen, det är inte dax riktigt än så me lite shakar o rejäla träningspass så ska vi nog få ordning på den kroppen me... hehe... :P )

image3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0