Länge sen sist...

Okej.. Nu var det länge sen jag uppdaterade här... Har inte varit alltför sugen på datorn när solen lyser där utanför... :)  Men lite trevliga grejer har det hänt iaf..
Har bland annat hämtat min lilla kisse i Sala, Han är så fin och söt och rar och kelig och rolig och smart och ja, allt typ.. Han är en riktig kanonkatt helt enkelt...  Han somnar under min arm varenda kväll sen ligger han brevid hela natten, så mysigt!! :)

Sen är jag hundvakt för tillfället med, det är halvkul.. I början var det trevligt, nu börjar jag tröttna på promenader som innehåller 135 stopp på vägen... Men hon är lite kul faktiskt, när jag och Pernilla var ute och plockade blåbär för några dagar sen så kom hon (Hunden, inte Pernilla!) släpande med en pinne på närmare 1,5 meter, såg rätt skojigt ut när man såg hur hon kämpade med den där pinnen..  :)
Men det var så lagom kul när jag hade ett riktigt Pms- humör (vilket jag har) samt att det var lågtryck ute.. Detta är en dååålig kombination!! Hursomhelst var det synd om den stackars hunden den dan... Så fort hon stannade morrade och skällde jag av irritation ( har verkligen noll tålamod under sådna dagar!) Och när vi kom hem hade jag så dåligt samvete för att jag var så elak att jag nästan grät.. haha.. inte lätt att vara tjej jämt inte!

I förrgår när jag var på jobbet fick jag höra riktigt roliga saker... Det är det som är charmen med att arbeta med människor, utan tvekan! Iaf, hade på mig vita knälånga tights och min blårutiga skjortklänning.. Det första som hände var att jag satte mig brevid en av brukarna och så frågade han: " Men Malin, vad har hänt med dina knän?" Jag fattade inte alls vad han snackade om... Men så började han känna på mina ben och såg fundersam ut, så frågade jag vad han höll på med... och svaret jag fick var " Men du har ju gips på knäna... " haha, ne men tights!! :P
Senare samma kväll sa en annan brukare.. "Hörrö Malin, du ser ut som en städtant idag.. " ... Jag skrattade såklart och sa tack, men han kände nog att det kanske inte var den ultimata komplimangen så han la snabbt till... " Men klänningen klär dig, har du sytt den själv?" hehe.. de är så roliga mina boende.. :)

jaja.. det var en kort uppdatering på läget, nu ska jag dra och bada tror jag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0