trötterötter....

Oj så trött ja är då....  vet inte om det är resan eller om det är värmen eller bara lite allmän trötthet jag drabbats av... eller ska jag kanske kalla det lathet... =P Har varit på G ut för att springa hela dagen, men det har tyvärr inte blivit av... Men jag har iaf lagat riktigt nyttig mat idag iaf. Det har varit kasst med bra mat och träning sista veckorna måste jag väl tyvärr erkänna och det både syns och känns på kroppen... Men men, nya tag nu helt enkelt!!

Igår var vi ute på landet jag, mamma, pappa och mormor... Var riktigt mysigt!! Jag krattade löv så att jag fick blåsor i händerna.. det ni!! Har till o med bildbevis på denna bragd...  O tänk vilken hög det blev oxå... :P

   

Idag har jag strosat på stan, fixat med nytt VISA- kort nu, efterssom mitt blev avmagnetiserat när vi var i turkiet... Mycket obehaglig upplevelse.. :P   Sen har jag shoppat... 2 par nya skor, ett par med höga klackar och ett par jättesöta tygskor... :)


Annars så måste jag erkänna att dessa 2 dagar i Sverige har jag upptäckt tv:n på nytt.... Mycket intressant faktiskt... hade glömt hur soft det kan vara att kasta sig i soffan o slå på tv:n.... Har haft perioder av mitt liv när jag typ ( i klart överdrivna mått) "bott" framför tv-apparaten... Så hade ja en period ( under sambo-livets unga dagar) när filmen hägrade, det var säkert fyra filmkvällar i veckan eller nåt som gällde....
Men sen jag var på Island så har ja dock knappt kollat på tv, bara nån/ några timmar i veckan... typ outsiders och du är vad du äter... hehe.... men nu har jag alltså hittat tillbaka till min fina röda soffa.... =)    

Och igår såg jag många intressanta program.... Bland annat nåt med Fredrik Lindström ( trevlig kille från tuna det... =P ) om "världens mordernaste land".... Riktigt kul när de ser på vårt insnöade "svensson-beteende" med lite utifrån perspektiv.. sen såg jag även en tragisk dokumentär om Lolo "världens största bröst" Ferrari...   Tragiska livsöden det finns där ute....
Idag såg jag dock outsiders, om en kvinna som föddes utan underdel, klart imponerande... Önskar att jag hade sån syn på mig själv och mitt liv..  Hon övervann verkligen alla hinder... sådna personer inspirerer....  
Sen kikade ja ju såklart på CSI oxå, mycket intressant... De är verkligen riktiga experter på sin sak... ibland är det ju nästintill skrattretande... men men... klart underhållande... :P

Jaja.. nu får det vara nog om min frälsning runt tv- apparater...

Nu blir det sängen.. är det bra väder imorgonbitti blir det nämligen ut till parkenbadet för lite tidig morgonsim...  sen ska jag även kolla in gymmet i Vilsta... Har lovat min käre bror  ( Som by the way klippt av sina blonda lockar och nu ser riktigt välvårdad ut) att jag ska hjälpa honom att bygga upp lite muskler på mellan sitt skinn och sina ben... :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0