Idag....

Idag är en dålig dag.....
Dagen innan den stora tentan.... Jag har total ångest... Mår illa och har svårt att andas!
Vill inte, är livrädd för att kugga, samtidigt som jag vet att det fixar sig!
Om jag kuggar så gör jag, då är det bara att göra om och se till att verkligen fixa den! Nästa kurs är ju iaf inte riktigt lika omfattande och framförallt behöver jag inte pendla 20 mil varje dag, vilket kommer spara en hel del tid och engergi....

Det är också fem dagar efter "låning" och pengarna är nästan redan slut...
Sicken tur att man skaffat sig ett kreditkort typ.....
O ne, kommer inte missbruka det.. Ska ha det tills jag är färdigpluggad och sen klipper jag det och betalar av jävligt fort! 

Det här med studiemedel kommer jag aldrig att fatta... man är ju faktiskt Tvungen att antingen ha rika generösa föräldrar som kan fylla ut luckorna eller jobba halvtid brevid studierna för att klara sig..
För tillfället är det faktiskt knappt en möjlighet att jobba extra med tanke på att praktiken är typ heltid och övrig tid går åt till att plugga på tenta och sova lite... 
Ibland undrar jag varför jag ens anstränger mig, va enkelt det vore att ta nåt skitjobb och bara försörja mig och överleva....

Men så kommer jag ihåg; Jag ville hjälpa människor, det var därför jag tog lån som ska betalas igen och det är därför jag trots allt kan leva med en skitlön... För sjuksköterska och så småningom barnmorska.... Det är ju vad jag vill....
Bara att bita ihop...
Nu ska jag begrava mig i böckerna igen... Och hoppas på att ångesten går över snart!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0