Tre kurser och heltid?

Jag har sökt några kurser till våren, tänkte att jag ville bli lite bättre på vissa delar av jobbet och komma vidare i tankegångarna och kanske i karriären så småningom...
Sökte fyra, kom in på alla...  Nu är frågan vilka jag ska läsa?! Att läsa alla fyra innebär heltidsstudier och det är ju inte direkt möjligt att kombinera med heltidsarbete...
Har vägt fram och tillbaka och kommit fram till att det kanske, kanske, kanske kan vara möjligt att läsa tre beroende på hur de ligger rent schemamässigt.. Om inte annat så är det iaf möjligt att läsa två.

De jag väljer mellan är dessa:

Den första kursen jag ska läsa handlar om vård i livets slutskede, en kurs som jag tror är bra att ha med sig då döden är något man stöter på i mitt arbete, att arbeta med liv innebär även att man ibland måste ta hand om slutet på dessa med.. Det är viktigt att denna tid av livet blir bra tycker jag, både för den döende men även för närstående.. Så detta vill jag bli bättre på att hantera.

Den andra kursen jag verkligen vill läsa är helt av egoistiska skäl, den handlar om entreprenörskap och nytänkande i vården och hjälper till med grundstenar till att om man vill starta eget företag inom hälsa och sjukvård. Jag vill ju ha ett eget företag någon gång i livet, det är ju ingen hemlighet direkt, så jag tänkte att detta kunde vara en bra kurs att läsa med tanke på det.. Problemet är att kursen går i Västerås...

Den tredje kursen handlar om Internmedicin- att vårda patienter med hjärtsjukdomar, detta är något som jag känner mig väldigt osäker på men som man möter väldigt ofta, de flesta äldre har ju någon form av hjärt-kärlsjukdom, vore skönt om man visste lite mer om hur man ska tänka och agera i omvårdnaden av dessa tycker jag...

Det är alltså tre viktiga kurser om jag får säga det själv, de är även mycket intressanta... Den första och den tredje med tanke på min kompetens som sjuksköterska och den andra kursen för att det är det jag vill göra, det målet så småningom är med min karriär.. .

Så nu undrar jag.. Hur ska man tänka?
Hur mycket finns det tid för egentligen, när man arbetar heltid?? Jag menar, jag är ju på jobbet mer eller mindre jämt... Jag har än så länge tackat ja till alla tre, men det lutar åt att det blir den palliativa kursen samt den i västerås eller den i västerås samt den om hjärtsjukdomar...

Tänk så svårt det ska vara... Varför har inte dygnet fler timmar???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0