En veranda för två... kanske fler?

Sitter här i V´s kök, har  flyttat in... Nästan iaf! Just nu är han ute med sina kompisar och har någon form av avslutning på sin fotboll...  Trivs rätt bra här...
Det enda jag saknar är en balkong eller en veranda eller nåt..

Funderar och fantiserar mycket kring den där verandan... Det ska vara en veranda i solen, med mysiga korgstolar att krypa upp i på kvällen, med vitmålade brädor som staket, med blomster i varje hörn... En stor veranda ska det vara...
Vill ha ett hus med veranda, längtar efter att kunna gå ut och "sätta mig i kvällsolen på trappan" med ett glas vitt...
Njuta, andas in den friska kvällsluften, känna gräset mellan tårna och lyssna på ljuden omkring mig... 
Längtar efter en veranda där jag och V kan sitta tysta med varsin bok...
En veranda av lenaste trä, för barnfötter att tassa på så småningom...
En veranda att våga bjuda hem vänner på, en grillkväll för fler...
Jag längtar efter nåt eget, ett riktigt hem.. Ett hem som jag skapat, för att jag vill ha det så...
Är trött på allt ihop-plock och IKEA som man släpat med sig sen man flyttade hemifrån. Vill skapa mitt nu.. Vill bli vuxen... Vill ha det lungt och skönt omkring mig!
Vill ha ett hem som jag vågar öppna för andra, bjuda in, visa upp, trivas i...
Ett hem att skapa liv i...

Längtar efter en veranda... Min veranda....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0