Alla dessa modebloggar... önskar att jag brydde mig!

Har suttit en stund och surfat runt på diverse modebloggar...  På sätt och vis önskar jag att jag var så ytlig att jag faktiskt brydde mig...
Jag gillar att shoppa, jag älskar skor, jag går verkligen inte ut hur som helst, jag matchar saker, jag kör säkert före osäkert, jag tränar, jag har kroppsångest, jag har diverse underliga inställnigar till mat, jag har ångest dagligen när jag kollar i min garderob och konstaterar att jag inte har någonting att sätta på mig...
Med andra ord ;Jag borde bry mig om modebloggarna...
Om inte så för att finna inspiration till klädval eller motivation till att gå ner i vikt...

Men jag bryr mig ta me fan inte, jag tycker inte att alla dessa modebloggar är bra förebilder, personerna som skriver dessa bloggar verkar leva i en värld som inte riktigt stämmer överens med oss vanliga dödliga svenssons liv, de är magra, snygga, har tid och ork att bry sig om sig själva, pengar att spendera på kläder och skönhetsbehandlingar, samt latte på div. fik... 
Jag har inte det... Jag går upp 05.45 för att ta rapport från nattpersonalen om det kommit några nyförlösta kvinnor till avdelnigen en timma senare... När jag stressat runt bland bebisar, läkare, nyförlösta mammor en hel dag brukar jag unna mig ett träningspass... Sen är det dax för middag och lite sömn innan det är dax för en ny dag...
Vart på mitt schema har jag tid eller lust att lägga in 2 timmar make up, för att hyn ska vara perfekt, 2 timmar med platttången för att håret inte ska stå rätt upp på skallen och för vilka pengar har jag råd att handla bara grönsaker och frukt?!  Självklart önskar jag att jag hade tiden och pengarna, självfallet önskar jag att jag var en av de där smala vackra kvinnorna... Men sen inser jag att jag har viktigare saker för mig...
Jag hjälper folk dagarna i ända, jag tar hand om min kropp trots allt och jag lägger min tid på dem jag bryr mig om och saker som jag tycker om att göra...
Det är meningsfullt för mig... Och jag tror inte att mina patienter bryr sig om vilket märke jag har på läppglansen eller vart jag köpt mina hårspännen....

Ne, på sätt och vis önskar jag att någonting annat som inte bara är så ytligt kunde växa sig till det absolut största i bloggvärlden...

Jag efterlyser förebilder.... Nån som kan tipsa om någon... Någon som inte skriver om make up, drinkar och den där hårfrisören Bobby?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0