Examensnoja!

Igår gick jag kväll, kom hem efter tio efter en stressig kväll på avdelningen... Idag började jag 6.45... Den där nya arbetstidslagen som EU fastställt, den gäller inte oss i landstinget!!!
Dagen var väldans stressig och jag tycker inte att jag har koll på någonting, förstår inte hur jag ska klara av detta i sommar faktiskt... Ibland är det så extremt mycket med alla patienter hela tiden och allt tar sån tid och läkarna kommer när det passar och saker och ting blir förskjutet. Känns som att det är svårt att få det att gå ihop sig.
Ibland funderar jag på varför jag inte blev Undersköterska istället för sjuksköterska...
Jag hade då tjänat kanske några tusen mindre i månaden men inte betydligt, jag hade inte haft samma ansvar att hålla i att allt blir gjort och jag hade inte behövt ha koll på rondning och mediciner och provtagning och kontraherade uterus o.s.v.     Ärligt talat så har jag extrem examensnoja... Hur ska det gå?

Jag har dragit mig för att planera min examensdag, har överlämnat eventuellt firande i mina föräldrars händer och propsat på att jag inte vill ha någon stor tillställning alls...
Jag vill inte riktigt kännas vid det faktum att den faktiskt är om drygt en vecka, mina sjuksköterskeskyltar har jag gömt i byrån för att slippa se dem...
Och om 1,5 vecka när jag sätter min fot på BB.... Då ska jag ha dem på mig och patienter och personal kommer plötsligt att kräva mer av mig... Just för att det inte längre står Student på min skylt längre!
Pallar jag?
Tänk om jag inte pallar?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0