jag blir "flickvännig"...

Ordet "flickvännig" introducerade jag för min käre pojkvän, något jag ångrar lite lätt idag...
Att vara flickvännig för mig innebär att man gör sig beroende av pojkvännen och passifierar honom till att hellre sitta hemma med sig än gå ut med sina kompisar o.s.v. Det handlar också om att få honom att göra saker han inte vill, som att till exempel gå på stan och shoppa i timmar, bara för att jag som flickvän tycker att det är roligt....  Sådna här övertag görs av den "flickvänniga" typen med hjälp av tjat, pikar och tjurskallighet...
Jag anser själv att jag INTE är den Flickvänniga typen...
Jag reder mig själv om han har annat för sig och jag hittar på saker även om han inte har annat för sig och jag tvingar inte ut honom på saker han inte vill, men visst händer det att jag frågar två gånger istället för en... Utifall att!

Imorse fick jag dock höra; "Var inte så flickvännig nu... Jag får ju dåligt samvete"
Det handlar om sommaren och lite rätt att vara "flickvännig" tycker jag faktiskt att jag har, det är nämligen så att min kära pojkvän har planerat in diverse resor under sommaren, vilket jag tycker är roligt för honom och inte alls har nåt emot...
Problemet var att han ska åka bort 9 dagar veckan innan midssommar och kommer hem onsdag innan midsommar, då planerar han att åka direkt till Öland tors-sön... för att sen vara hemma och jobba och tvätta och greja sön-tors innan vi sen ska vi åka till öland tillsammans på bröllop helgen som kommer.... Sen ska han vara hemma ca 3 veckor ( när jag jobbar typ jämt och han med!)  sen ska han åka till Öland igen i 3 veckor....
Och nu blir jag fan flickvännig.... Jag vill ha min karl hemma i lugn och ro över midsommar, det är verkligen inte många lediga dagar vi får tillsammans denna sommar...
Kan han inte bara förstå att jag saknar honom när han är borta?


Och trotsig som jag är ( har alltid varit) så blir jag sur för att han inte förstår! så börjar jag såklart gnälla om att jag lika gärna hade kunnat bo kvar i Örebro och tjänat mer pengar... för vad fan ska jag göra i Eskilstuna om han inte är här?
Det var inte direkt som att jag hade någon hemlängtan!

Ne trött blir jag, trött och irriterad.... Jag vill ju också ha sommar tillsammans med min älskling?! När får jag ha det?
Det är väl inte mitt fel att jag inte gjort mig förtjänt av någon semester än?!
Ne, idag är jag fan flickvännig... För första gången på 8 månader!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0