Ogillar radiotjänst!

Jag ogillar verkligen radiotjänst!
Det är så typiskt sverige att kräva massa pengar för att man ska kunna sända politiskt obunden och reklamfri information... Men seriöst, lär väl finnas underliggande budskap i allt..
Och vem tittar ens särskilt mycket på Svt ändå?
Min mormor tycker till o med att Svt sänder tråkiga program! för att inte tala om radio P1 och P2... *suck* 
Det värsta är väl att den ska betalas även fast man inte ens har tv, det räcker tydligen med att man har en Dvd i garderoben för att man ska behöva betala den eller möjlighet att komma åt svt´s hemsida över internet...
Fattar inte det den grejen,har man inte redan betalat skatten för den när man köpte dvd-filmen?
Och om jag inte surfar på svt´s hemsida, varför måste jag då betala?
jag föredrar faktiskt reklamkanaler och för mig vore det helt okej om någon kunde stänga av svt och sveriges radio från mina maskiner för att jag skulle slippa betala för den skiten...
Inte nog med det så införde detta "smarta skatteindrivande" land att man skulle ha någon form av digital-tv-boxar, som man oxå måste betala för!  Hur mycket pengar är det tänkt att man ska betala för att ligga i soffan och bli fet egentligen?
Ne, de borde verkligen se över det här med radiotjänst, det är ta me fasiken det sämsta sossarna någonsin kommit på!

Visst förstår jag att det kostar att bygga upp alla master och grejer som sänder informationen över landet, men seriöst... Borde det inte betala sig ändå när företag gör reklam och människor betalar skatt på sina tv apparater vid köpet?
Vad spelar de där 2000 kronorna man lägger på tv-licensen varje år för roll för svenska staten?
Det sjuka är ju att man betalar med på denna tv licens än på sin hemförsäkring/ år.... 
jag lägger väl hellre 2000 kronor/ år för att veta att jag får tillbaka det jag förlorar om mitt hus till exempel brinner ner än på att ha något jag inte ens använder mig av....

Ja, jag är inte jätteinsatt i hur allt funkar och man kan nog se det på en hel massa vis, men jag ogillar skiten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0