Bona för vintern...

Ute snöar det... Från vårt sovrumsfönster ser vi en skola...
Taket på skolan är vitt!
Vintern är på väg... November välkommnar oss med slask!

Nu börjas det, lårbenshalsar som knäcks, blixthalka och bilolyckor...
Nu börjas det, glöggmys, pepparkaksbak, tända värmeljus och soffmys...

Jag vill bona omkring mig... Jag vill sätta upp lampor som lyser upp i höstmörkret..
En julstjärna kanske, men principen säger att det är för tidigt!
Jag vill baka, fylla min trista lägenhet med hemtrevnad..
Fantisera om att jag bakar i ett kök som är lantligt,mysigt och hemtrevligt.. Kanske i sällskapa av någon?!
Drömmer om en frys som rymmer mina bakverk!
Fantiserar om ett hem där jag kan titta ut genom fönstret och se åkrar, ängar och träd...
Fantiserar om att jag skulle kunna handla julklappar till barn som nyfiket längtar till julen!
Fantiserar om att få klä på, klä av overaller...
Böka med pulkor i snön och mysa med varm choklad och kanelbullar!
Det är bara fantasier...

I verkligheten har jag huvudvärk... Glor på kassa såpor på tv, ser ingen mening i att anstränga mig med bakning, ogillar min utsikt från fönstret och ute är det grått! O inte får ja köpa julklappar heller, för det finns inga barn i vår släkt och nån sa att det är onödigt med julklappar då...

Novemberslask!
Men min längtan, det är att bona inför vintern!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0