Framtidsfunderingar....

Det här med framtiden, det är nåt jag tänker mycket på..
Är 25 år nu, har hunnit med en hel del redan, men mycket mer är väl planen.. Frågan är vad som är nästa steg?!
Har lite småprojekt på gång, lite kurser till våren , lite funderingar på vidareutbildningar till hösten, lite utmaningar i privatlivet som det kommer närmare info om när det blir lite mer aktuellt i tiden...
Livet står egentligen inte stilla, även om jag är bra på att inbilla mig det..

En del av mina framtidsfunderingar handlar om; Vart ska vi bo?
Jag vill inte bo i Eskilstuna, det är en tråkig stad! Det är en bister stad om jag får säga mitt.. Och för det andra vill jag gärna bo nära havet.. Som det är nu finns det två delar av landet som är aktuellt ; Öland eller malmö?

En annan del av funderingarna går kring vad jag vill jobba med... Egentligen!
Jag är ju på rätt spår, sjuksyrra är ett kul och givande arbete på många sätt... Men frågan är om jag vill jobba inom landstinget resten av livet? Tror inte det... Starta eget vore roligt! Plugga vidare och kanske forska är en annan väg att välja... Barn och ungdom? Anestesi? Företag eller hälsa?
Det finns många vägar att gå...

Jag borde inte ha någon brådska, men agerar man aldrig så inser man snart att chanserna gått förlorade och livet har passerat utan att man tagit vara på det...
Och det är jag rädd för!!

Rent privat vill jag också mycket... Vill ha ett hus, ett hus med en trädgård där jag kan odla mina egna grönsaker och plocka mina egna äpplen, päron och vinbär... Ett hus där jag kan trivas, mysa framför en öppen spis och laga mat och baka i ett trivsamt kök...    Ett hem för en familj vill jag ha, en familj där kärlek och respekt ska vara det viktigaste...

Usch, känns som om jag gått in i en ny fas i livet... Någon form av "familjelivs-fas".... Lite framtidsångest? Lite framtidsdrömmar?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0