*ångest*

Just nu har jag ångest över fyra saker

1. Imorgon ska jag börja gå på egen hand på jobbet, d.v.s. handledningen jag haft de första tre veckorna är slut... jag har jätteångest! Har insett vilket ansvar man har och hur lätt någonting kan gå fel i jobbet! Jag har även insett hur otroligt mycket det är som ibland måste hinnas med och hur lång tid vissa saker kan ta. Jag hoppas och ber till gudarna att vi är 3 sjuksköterskor på plats imorgon och en hel massa undersköterskor, för jag lär behöva all hjälp man kan få!

2. Ville är bortrest... jag har svårt att somna, det är läskigt och tomt här hemma... Behöver ja säga mer?

3. Pappa fyller 50 år på lördag och det är en hel massa tjat om grejer som ska fixas.. Det ska skrivas massa låtar enligt min syster ( ärligt så orkar ja inte vara så kreativ, men det är väl bara att hänga på antar ja) , det ska ordnas tipspromenad enligt min moder ( jag ska visst fixa den me), det ska handlas och fixas med catering och det får nog jag hjälpa till med på fredag me tanke på att resten av familjen jobbar.. Sen på lördag är det heldag med fest, dukning, framtagning av buffé och annat i Skjulstastugan... Då ska jag oxå hjälpa till.. Ordet "Nej" används mycket dåligt av min mun även om det skriker så inom mig.

4. Jag spenderar för mycket pengar...
Men det är ingen stor grej.. Denna månad har jag ju bara:
- shoppat på H&M.se  för 2000 spänn
- köpt en ny mobil
- köpt 3 par nya glasögon
- köpt skinnstövlar
- Köpt nya gardiner och badrummsmatta
- Bokat och förbetalat en resa till Alperna
- En hel del annat smått o gott

Ja... Då har jag åtminstonde strukturerat upp min ångest i punkter...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0