Det här me o vara arbetare....

Det här me o vara arbetare... Vad ska jag säga?
Shit va sliten jag är, det är tungt att vara på jobbet för jämnan, särskilt när man VERKLIGEN JOBBAR på jobbet... Jag jobbar med kroppen, jag jobbar med hjärnan och jag jobbar med psyket!
Det är givande, absolut! Men det sliter...
Funderar på att söka lite kurser i höst eller möjligtvis vidareutbilda mig... Nånting så att jag slipper den tunga avdelningsvården! Visst är det lärorikt och kul och än sålänge trivs jag med det! Men jag är rätt säker på att det inte är min grej i det långa loppet!
Funderar på att läsa till barnsjuksköterska, så kan jag jobba som skolsköterska såsmåningom, eller på BVC?
Annars tänkte jag läsa nån kurs i hälsoprofilsbedömningar o.s.v.. så kan ja jobba på previa eller nåt..
Då skulle ja åtminstonde inte behöva gå upp kl 05.25 på morgonen för att komma i tid till jobbet!
Fast å andra sidan gillar jag att jobba kväll ibland! Det är trevligt och så får man lite ledigt mitt i veckan!

Idag jobbar jag kväll och jag unnade mig en lååååång natts sömn och ska snart ta mig iväg och köra lite pump innan det är dax att börja! Idag ska jag hålla i avdelningen själv, 5:e dagen på intron, så det blir nog bra! Börjar få lite grepp om saker och ting och ska skriva en lång lista över saker att plugga på i helgen!
Om det nu blir tid över till det...
För i helgen lutar det åt en Monopolkväll, födelsedagsfest för Pernilla, träning med Kristin och eventuellt ännu mer träning på söndag.. (beroende på bakistillstånd!) O så storhandling och städning på det...
Att vara ledig innebär inte att man har en hel massa ledig tid... Det är ett konstaterande när man jobbar iaf!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0