Egentligen är jag väldigt lycklig...

Igår var Carro här, det var bra det... Vi fick tid för snack och reflektion över livet. Det är alltid skönt när man pratar med vänner som ligger på samma nivå som en själv.
Jag kan ibland tycka att det är jobbigt att många vänner börjar bilda familjer, mycket för att jag själv verkligen drömmer om att också få göra det på riktigt snart... Jag drömmer ofta om barn, jag blir uppriktigt avundsjuk när jag ser blivande mammor med magar i vädret och nybilvna mammor med schyssta barnvagnar som får gå och shoppa barnkläder... Jag vill oxå ha det!
Carro är på ungefär samma nivå... Och då är det bra att snacka lite vett med oss själva men samtidigt få "kräkas" ur sig all frustration över att man inte är där i livet riktigt än... Och även om vi är redo och där så krävs det ju att våra karlar ska vara på samma nivå oxå.. Och de är inte där än...

Så vi har nu tagit saken i egna händer, i väntan på barn och hus så ska vi leva livet... Så 2010 blir året när vi ska ta hand om oss själva, vi ska vara i toppform, mentalt och fysiskt... Sommaren tänker vi spendera i Norge för att tjäna pengar och på så vis komma ikapp våra karlar som redan tjänat pengar ett tag... Sen drar vi på en långresa, Dominikanska republiken, Jamaica, backpacking i Asien... vad som... Det är lika så bra att göra sånt som genast blir svårare att göra när man får barn innan dess...
2011, då blir det att överväga det där med familj igen... Men nu får det vila... Det är ingen brådska, när man väl är mamma så är man ju det för livet, så varför stressa egentligen?!
Bättre att jobba så man får ihop pengar så att man kan ge sina barn en bra uppväxt, bättre att göra allt det man skulle vilja göra och som man kanske annars kommer ångra att man inte gjorde innan man fick barn...
De säger att allt har sin tid, jag är expert på att inte njuta av nuet utan att alltid sträva framåt... Både på jobb/utbildningsfronten och på den privata fronten... Jag vill inte leva livet stillastående, måste få utvecklas, gå vidare, ta stegen och leva fullt ut...
Men att leva fullt ut handlar ju inte bara om att prestera... Så nu lägger jag ner det!
Insåg imorse när jag pussade älsklingen hejdå innan han gick till jobbet att jag är väldigt lycklig som livet är just nu egentligen... Och jag behöver inte så himla mycket mer för tillfället än vad jag har just nu... egentligen...
Det är som Carro sa; " Vi har ett liv, vi har inte tid med barn..."
Hehe... Om inte annat så får vi väl se till att ha ett liv i väntan på barn och njuta av här och nu...

Nu ska jag ta en promenad i solskenet innan jag ska ner på stan och handla några kilo godis att bjuda mina arbetskamrater på idag när jag går sista dagen...

Kommentarer
Postat av: Carola

Hej!

Kul att du mår bättre nu, hoppas att operationen blir av och går bra. Du kan ju alltid få gosa och vara barnvakt sen till våran bebis!! Vi har fått 21 januari som datum och att de tror att de är en kille :O). Ha de bra, vi hörs. Smsa gärna igen om du vill fika :O). Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0