Ekonomi?!

Alltså det här med ekonomi är verkligen inte min starka sida... Har jag ett kort så drar jag det... typ!
Börjar dock inse att det är dax att börja se över ekonomin lite nu när man börjar tjäna pengar på riktigt, kan ju inte bara "kasta bort" halva lönen på saker jag inte behöver...
Så idag samlade jag mig lite vuxenpoäng och gjorde en budget!
Det tyckte jag var ett bra initiativ av mig...
Nu ska jag bara se över hur och vart jag ska spara mina pengar för att få ut så mycket avkastning?! som möjligt av dem... Nån som har nåt tips?

En sak som jag reflekterade över idag när jag såg över min ekonimi var; Hur fan överlevde jag på studiemedel?
Eller just det... det gjorde jag inte! Inte utan telefonnumret till mina kära generösa föräldrar... :P

Ärligt talat så känner jag mig riktigt motiverad till att ta tag i detta! Ser fram emot att spara ihop pengar och köpa saker jag vill ha, typ en kamera, extentions, en dyr peak-vinterjacka, skidkläder, skidresa... Så jag ser detta som en utmaning; att följa min budget och inte överskrida klädkontot framförallt! :P
Försöker tänka att det ska bli roligt...
Ska bli en såndär som letar extrapriser i reklambladen och samlar poäng på diverse matkedjor, bakar på mjölken som blev kvar efter morgongröten och äter saker som nästan promenerar ut ur kylskåpet...
Eller okej, lagom kanske är bäst ändå?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0