Helgen...

Helgen var kort, har jobbat hela helgen och då mest kväll... Så det vart inte mycket utav den...
Men i lördags innan jobbet tog iaf jag och Ville mustangen ut ur stan och parkerade djupt inne i en skog, med ett mål; Att hitta en kantarell! Vi är inga svampplockare egentligen, men vi fick ett ryck och tänkte att det nog är bra för själen att komma ut i naturen... Så sagt och gjort...
Det tog en halvtimma av "sitta på en stubbe", äta lite blåbär och bara traska runt innan det gav något resultat, som oerfarna svampplockare visste vi ju inte direkt vart vi skulle leta heller... Men vi hittade...
skogens guld, 0,7 kg...

 

  

 

När vi väl hade hittat svamp blev vi maniska... Ville hitta mer och mer och nu är det så att vi faktiskt nog får lov att kalla oss medelålders, för att plocka svamp var riktigt roligt när det gav resultat!!! :)

Igår hade vi mina föräldrar och mormor som äntligen kommit hem från Norrland över på söndagmiddag, det blev stek (vi lyckades med den fast det var första gången!) Och KANTARELLsås, till efterätt blev det fruktsallad och vaniljkessella.. det var mycket trevligt och uppskattat...

Ne, nu har jag segat runt här alldeles för länge... Ska ta mig ner på stan och införskaffa en ny frisyr tänkte ja.. Återkommer om det närmare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0