I svampskogen och 70 års kalas...

Igår var jag och Ville ute i svampskogen igen, (ny hobby?) denna gång var inte lika trevlig, efter ca 10 min skriker ville till och säger åt mig att inte komma närmre... Jag förstår på en gång vad det rör sig om, det värsta jag vet; EN ORM!!!
Jag får panik, även fast jag denna gång inte såg ormen med egna ögon... Mina ben skakade så jag knappt kunde stå, marken gungade och jag vågade knappt flytta fötterna... Efter en stund bestämde jag mig för att inte låta mig skrämmas och vi fortsatte faktiskt svamppromenaden i ca 2 timmar till, även fast jag undvek högt gräs och fjantade mig endel...  Vi har även utvecklats i vår svampplockning; Vi har hittat trattkantareller och förstått att det var just det... Så vi kom hem med både trattisar och gula kantareller...



  

Igår firade vi min älskade, världens bästa mormor som fyllde 70 år... 70 år, helt otroligt att hon börjar bli så gammal, ibland blir jag förvånad över att hon ens är pensionär, piggare "tant" får man ju leta efter...

morbror, mormor och pappa....

Min fina, Syrran och mamma...

Syster och bror...

God mat på tingsgården!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0