uppdatering... Opererad- check!

Igår blev det operation... Pappa följde med ända tills jag somnade, han fick dock inte vara med när det var dax att vakna denna gång, de tyckte att jag blivit för gammal för sånt... Heyy, ja är ju bara 25... :P

Hade operationstid vid elva, men p.g.a. förseningar blev det operation vid kvart i ett istället, vaknade till någongång runt halv fyra, fick lite vatten, dåsade lite till och hade allmänt ont i kroppen...
Hursom så gick allt ganska bra... Hade dock väldigt lågt blodtryck efter operationen typ 95/55, så jag var rätt snurrig när det var dax att kliva upp... Pulsen larmade det på som vanligt... Var nere i 40 slag/ min denna gång, sist när jag var lite mer vältränad var jag nere på 35 s/min...
Strax innan fyra fick jag lite juice och en smörgås.. Mådde inte särskilt illa då... Så jag beslutade mig för att åka hem på en gång, inge kul att ligga där på UVA och glo..  Kanske var jag lite väl snabb, för när jag kom hem så kom mackan och juicen upp... Mådde väldigt illa hela kvällen och fick inte behålla nåt jag stoppade i mig förräns framåt tio när Ville kom hem med en Cheesburgare från McD till mig...
Ville kom hem med jättefina blommor till mig oxå, då blev jag glad... Han är fantastisk min karl... :)
Inte alla killar som säger att man är söt när man ligger hemma och luktar narkos och spyor med ett blodigt förband i ansiktet... (för att överdriva bilden lite... :P )
Jaja, det är skönt att det är över, nu väntar några veckor av att se konstig ut och några dagars sjukskrivning innan det är dax att börja på ortopeden... Får se det som ett tillfälle att plugga på ortopedi tills dess...

Idag ligger ja här nerbäddad i soffan o undrar vad jag ska hitta på, har ont i ögat, mår fortfarande lite illa och har lite huvudvärk... Men jag tror ändå att det får bli en kort promenad framåt eftermiddagen iaf... Väntar på att doktorn ska ringa så jag kan ringa min nya chef och informera om läget...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0