Visdomsord hos optikern...

Idag när jag satt och väntade på att göra min synundersökning och linskontroll så bläddrade jag i en bok som låg där... Det var en bok med visdomsord. Jag fastnade för ett par stycken och tänkte dela med mig lite här..
Vi mår väl alla bra av att reflektera lite ibland tänkte ja...

Jag jämförde anteckningar
med en av mina vänner
som förväntar sig allting av livet
och är besviken
när något är sämre
än det bästa.
Och jag upptäckte
att jag börjar i den
andra ytterligheten-
jag förväntade mig
ingenting
och är alltid
full av tacksamhet
över ganska

anspråkslösa gåvor.

Detta tyckte jag var ett tänkvärt citat i denna ytliga, materialistiska värld där allt handlar om prestation och att kunna visa upp schyssta fasader av livet...
Men tänk va livet vore underbart om man kunde njuta på detta sätt som författaren till denna text uttrycker;
hade inte livet varit enklade då?
 Mer värt?
 Hade lyckan varit närmare till hands då?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0