Arbetsglädje...

Det har varit jättetungt på avdelningen sen jag kom tillbaka från min sjukskrivning, en av anledningarna till att energin tog slut för några dagar sedan skulle jag tippa. Inför påskhelgen hade jag tokångest och huvudvärk för att jag var tvungen att gå och jobba, med helgbemanning kan man få slita arslet av sig och det känns som om man gör världens sämsta jobb...
Men vi hade tur, helgen har varit jättelugn, flera patienter som sköter sig bra själva eller bara med lite handräckning, helt plötsligt känner man att man gör ett bra jobb, helt plötsligt känner man att man har tid att möta människan bakom patienten.. Precis så som man vill ha det! Så som det borde vara att arbeta med människor som är sjuka och skadade!
Tyvärr är den verkligheten ytterst sällsynt, men det gav mig lite hopp om jobbet igen iaf...
Så som det varit i helgen borde det vara jämt, då har man arbetsglädje och ett lugn lägger sig över avdelningen och det mår alla bra av, patient som personal...  =)

 När jag tog emot broshen...

 Examensbeviset...

Det var 10 månader sedan, men jag känner mig ny för jämnan ändå, man lär sig nya saker varje dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0