Börja arbeta på drömmen...

Jag börjar inse att det här med att vara sjuksköterska på avdelning inte är min grej, det finns mycket jag tycker om med det, jag tycker om att det är ett varierande arbete, jag tycker om när det känns som om jag faktiskt hjälpt eller stöttat en patient i någon situation, jag tycker om att se patienternas framsteg, det glädjer mig! Jag tycker om mina arbetskamrater (de flesta iaf) Jag tycker om att jobba med liv, människor och jag tycker att det känns bra att faktiskt aktivt kunna påverka andra människors liv. Sen gillar jag variationen i arbetet, jag har lite av allt; Ansvar, beräkningar, administrativt arbete, fysiskt arbete, tänkande/psykiskt/mentalt arbete, arbete med människor o.s.v. .. Det blir lixom aldrig enformigt!

Men... Min dröm eller plan var inte detta, tanken var att jag aldrig egentligen skulle jobba som "riktig" sjuksköterska, tanken och drömmen är att arbeta förebyggande, med hälsa och inte med sjukdom... Drömmen var att slippa bära pyamas på jobbet och jobba helger... Dessa helger förstör mycket, det påverkar för mycket i mitt liv och förstör mycket, den höga arbetsbelastningen på avdelningen förstör oxå min fritid, för jag är tömd på energi, konstant! Jag försöker ge allt på jobbet och ingenting finns kvar att orka med någon fritid som känns meningsfull...
Alla säger att det blir lättare när man jobbat ett år, kanske?! Men detta var inte jobbet jag förväntade mig, så mycket svårare och tyngre än vad jag trodde, kanske var jag naiv? men jag är jävligt glad att jag gick ut direkt i arbetslivet för jag har panik inför semestern, att vara borta 4 veckor från jobbet, man kommer ju ha glömt allt om hur man ska göra....
Hur som helst... Till hösten tänkte jag (om vi inte drar iväg till Norge) börja jobba mot den riktning jag verkligen vill arbeta inom... Det vill säga Friskvård...

Så.. Nu är det dax att ta tag i livet, kan inte sitta i den här staden (där jag vantrivs och isolerar mig) och inte göra det jag egentligen vill göra i livet... Herregud, jag orkar inte vänta ut livet längre, måste känna att jag lever igen!
Inser att det är upp till mig... så det är bara att skärpa sig! Nu ska jag jaga lyckan, inte bara flyta med- missnöjd!

Kommentarer
Postat av: Viktorbeatrice

This This Guestbook is professional and to the point. Very interesting GuestBook.

2011-02-19 @ 15:40:57
URL: http://viktorbeatrice.bloglyric.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0