Plugg...

Jag har inget flyt i det där med att plugga längre, när jag plugga på uni, så gick allt som på räls, man skrev rapporter och inlämningsuppgifter på löpande band... Nu tar det bara tvärstopp, visst kan det bero på att man inte kan lägga upp studierna på samma sätt när man jobbar heltid också men ändå... Jag har skitsvårt att
1. Hitta koncentrationen och motivationen
2. Få ner det viktiga från alla böcker och artiklar till ett begränsat antal sidor.
3. Sitta stilla så länge, det gör ont i axlar, nacke och kropp att sitta stilla jue.

Men men, drygt 1 vecka kvar tills tentan ska vara klar och imorgon är det dax för sista lektionen, känns skönt... Tror att det blir en pluggfri vår, men det har jag väl tänkt förut med och av någon anledning känner jag mig dålig när jag bara jobbar och pluggar ändå, vill utvecklas... Men å andra sidan, det finns annat i livet än jobb och karriär...
Så... Det får nog trots suger på en kurs i arbetsmiljö bli en pluggfri vår... Vill satsa på att komma i form rent fysiskt istället, det är också nödvändigt! :)

Jaja, nu ska jag fortsätta med tentan lite mer än en timma till, sen blir det promenad ute i vinterkylan och ett skivstångspass vid lunchtid... :)
Sen mer plugg i eftermiddag... :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0