Ännu en dag...

Jaha, o så var det måndag! Det har inte ens gått en vecka sedan operationen och jag är uttråkad...
Idag sitter jag och fantiserar om vad jag kan göra för förändringar i hemmet, prioriterat är vardagsrummet.
Vi har en ny soffa och en matgrupp som jag gillar men i övrigt kan vi hitta på endel för att förbättra läget och framförallt göra så att rummet känns mer enhetligt. Vi pratade om att tapetsera om rummet men ärligt talat vet jag inte om jag orkar just nu, men vi får väl ha en tanke på vad vi vill ha för tapeter om vi köper ny inredning....

Först av allt skulle jag vilja ha en ny tv-bänk, vi har ju en ny tv men som det är nu är det helt klart lägenhetens rörigaste hörn med sladdar och skit överallt... Vill ha en i ek eller en vit, gärna med lådor/skåp att stoppa in alla fula aparater i, gärna en sån man kan fästa tv´n på... Har dock inte hittat nåt jag gillar än...

Sen vill jag ha nya gardiner, ljusa, kanske linne eller mer romantiska... Eller ett par tuffare mer retro. Inga paneler iaf, så trött på panelgardiner!!

Nytt vardagsrumsbord kanske, mest för att det vi har idag känns för stort... Leta begagnat och renovera upp?

Ny matta!!  Svårast av allt, tycker det är så sjukt svårt... Men det får nog bli det sista som inhandlas!

Dörrar till bokhyllorna, snabbt gjort, det blir Billys glasdörrar i ek!

En fotovägg ska arrangeras... Frågan är vilka ramar som ska användas... Vita? Svarta? Ek? Silver? Vintage? Retro?

Sen vill jag ta tag i skrivbordet oxå, strukturera upp en bättre arbetsplats helt enkelt...


So... I have some ideas... Nu ska de bara till att förverkligas.. :P
Måste odla lite frön hos karln... :)

Inspirationslänk ; Alvas hus... Så mycket fint!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0