En positiv sak...

En positiv sak med denna sjukskrivning är att jag inte kan köpa godis, Ville är stenhård, han köper hem mycket men INTE godis!! Jag har verkligen ett beroende av godis, vissa dagar är det typ det enda jag tänker jag bara på godis och kan inte slappna av förräns jag fått det.. Sen smyger jag gärna med detta oxå, jag äter oftast nyttigt och bra, men som sagt, sen smäller jag gärna i mig lite godis/ dag oxå.. Och det är så förbannat svårt att hålla sig ifrån det, att gå in i affärer är verkligen ingen dröm, jag kan ha bestämt mig innan jag går in för att inte handla någonting sött... Det håller typ 2% av gångerna..
Så detta är kalas, nu har jag inte ätit godis på flera dagar... Sötsaker har jag dock fått i mig endel, men man måste ju avvänja sig lite med.. :P Men i fredags åt vi lite glass med maränger och sen har jag småätit marängerna som blev kvar efter det... Men nu är de slut och det enda söta jag har hemma nu (om jag inte bakar såklart) är frukt!!!
Så jag får helt enkelt nöja mig med det! Men det är bra, har 10 kg att bli av med till sommaren och ska man lyckas med det så passar det sig inte särskilt bra att äta godis nästintill dagligen!
Så man kan se denna sjukskrivning som en avvänjningsperiod från socker med...
Och på det så har jag tid och ork att laga nyttig mat...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0