Inredningstankar och funderingar...

Som jag sagt vill jag renovera/ fräsha upp vårt vardagsrum... Funderar och jobbar stenhårt på hur just nu bara...
Men det lutar åt en ny tv-bänk, ny matta, ny lampa, nya gardiner, dörrar till bokhyllorna, nya kuddar till soffan och en ny tavla att sätta upp bakom....

Så... Det här med tv-bänk är svårt men just nu tror jag vi väljer mellan två olika kombinationer...

Denna, från ikea... heter Tobo...


Denna är i Bestå-serien på ikea.. .Tyvärr blir just denna kombination för bred för vår tv-vägg så blir det denna så blir det med två möjligtvis tre skåp... Dock inte fyra...

Sen vill vi ha dörrar till bokhyllorna oxå, det ser väldigt rörigt ut som det är nu när det bara är rader av rader av ojämna bokryggar... Vi har billy i både vitt och ek, dock smalare varianter av de vita och bredare av de i ek...
Jag vill hellst ha vitt, men de gör sig tyvärr väldigt bra i köket med och Ville måste ju få ha en bricka med i spelet oxå.. så det blir säkert ek ändå...  Vardagsrumsbordet är ju i ek så någonstans återfinns det i rummet med så..  Jag tycker inte om när man blandar för många träsorter i ett rum/hem.. Det blir så jobbigt.. Men nu blir det vit tv-möbel och vit/mörkbrunt matrums-bord och lite ek på vardagsrummsbord och bokhyllor...





Detta matbord behåller vi och även den mörkgråa soffan vi köpte i sommras....


Så.. så går funderingarna kring detta just nu... Frågan är när de kommer att ordnas med allt... Helgen efter denna kanske?! Vore kul att ha ordnat upp lite tills Villes föräldrar kommer på besök i slutet på mars, inte för att de bryr sig, men ändå... :)

Ne, nu ska jag upp och göra dag här... Tänkte försöka sätta igång och sy en klänning eller nåt i brist på annat att pyssla med när man är sjukskriven...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0