Mars- en köpfri månad..

I mars tänkte jag försöka hålla igen på shopping-utgifterna... Jag är annars väldigt bra på att spontanhandla och småhandla grejer som jag egentligen inte behöver eller använder, mest handlar det såklart om kläder, men även endel annat smått och gott...
Mars får däremot bli en månad när det inte ska handlas så mycket till detta hem. Det som står på shoppinglappen är:
- Födelsedagspresent till Ville (såklart, han fyller ju 30 år... )
- En shysst frisyr till mig så jag känner mig vårfin, jag har väntat med detta till efter operationen så det är helt klart att prioritera för självkänslan...
- En lampa till vardagsrummet och ev. nya gardiner och matta står på inköpslistan till födelsedagsfirandet.
That´s it... Planerad shopping så att säga... Ok, ingen köpfri månad, men det är saker vi planerat att handla och saker jag väntat med att göra...
Men utöver detta så blir det en köpfri månad...
Det blir en månad med hård träning och hård kosthållning (det skakade vi hand på imorse.) Jag ska börja träna så fort operationssåren läkt så att det inte gör ont att anstränga sig.. Sålänge blir det promenader.
I april däremot ska det handlas, mot förutsättning att jag gått ner minst 5 kg, annars får det vänta...

Har planerat min garderob till våren.. Längtar efter att få sätta igång och handla, men som kroppen ser ut nu kan det lika gärna kvitta så det får helt enkelt bli belöning med den nya garderoben... Sålänge blir det snåla!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0