nedröstad....

Ok... Min inredningsidé om att byta ut alla möbler till vita blev nedröstad... Men rätt okej argument:

"Älskling, när vi köper hus lovar jag att vi köper allt nytt och då får du ett vitt vardagsrum...  Men nu är det väl bättre att ta det vi har och göra det bästa av det, vi vet ju inte hur länge vi bor kvar ändå?!"

Okej, jag köper det!!!

Så...
Istället för vita fina skåp blir det nu bara en omorganisering i bokhyllorna samt inköp av spotlights för att lysa upp lite i dem och göra lite fint bland all gammal studentlitteratur...
Det blir en billigare tv-bänk i ek (dock ungefär samma modell som vi kikat på), Nya gardiner, ny lampa till vardagsrummet .. ok, vi har ingen så en lampa helt enkelt! En ny tavla att hänga över soffan ska jag göra och nya kuddar till soffan...
Sen blir det lite smått till sovrummet för att få ordning på arbetshörnan!
Och en matta till köket!

Så småningom ska det köpas en ny matta till vardagsrummet oxå, detta är dock det absolut svåraste jag vet så jag tror att det inköpet får vänta tills resten är klart... Sanningen är att jag tycker det är så svårt att jag nästan alltid struntar i mattor bara för att slippa bestämma vad det ska vara för sort...
Men...
Jag är väldigt sugen på att köpa en sådan där matta med kort lugg i grönt.. Som ser ut som en härlig golfbana ungefär... men jag måste se vart resten slutar i vardagsrummet innan jag vågar göra det... Annars blir det nog en mer neutral men i samma modell....



En sådan matta??? Lite för modigt kanske???  Kanske lite fel till all ek.. Funkar nog bättre till vita möbler?
Svårt... Vi får se... Denna matta blir iaf inte inköpt vid kommande ikea-besök!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0