Vårkänsla...

Imorse när jag vaknade strilade solljus in genom persiennerna och jag fick genast ett lycko-påslag..
Våren kommer...
Jag lugnade mig snabbt och insåg att det omöjligtvis kan ha hunnit bli vår med tanke på de mängder av snö vi fått även de senaste dygnen..
Men ändå, känslan var värd endel, den gav mig lite hopp, fick mig att drömma mig bort lite...

Minns vårar, minns när jag var barn och jag och min syster alltid gick med mormor i Reveljen (1 söndagen i maj, tror jag den gick om jag inte minns fel).. Jag hoppade alltid i takt och mormor berömde mig alltid för att jag trots att jag var så liten kunde hoppa så bra i takt.. Sen åt vi plättar i mormors kök.

Jag minns vårar i Örebro, när vi solat på gravkullen vid campus, när vi gick långa sköna promenader i markaspåren, plugg i solen utanför universitetet... Minns festkvällar, när stövlarna åker av och pumpsen på... Längtar, minns en tid av fest och skratt... Vart tog det vägen? Jag minns mig och Carro träna hårt inför Beach- säsongerna, det var bra, det var kul.. Vi var fit!

Och jag längtar så otroligt mycket... Längtar efter ljudet av vår, fåglar som kvittrar, snö som smälter, bäckar som prolar bilar som åker genom vattenpölar, barn som leker på gårdarna....
Jag längtar efter ljuset, att gå till och från jobbet i dagsljus, att solen strilar in i vardagsrummet, värmer upp golven och avslöjar allt gammalt vinterdamm på golv och i rummet..
Jag längtar efter dofterna, lukten av blöt jord, nyutslagna blommor, varm asfalt, nya vårskor...
Jag längtar efter kläderna... Slippa känna sig som en michelin-gubbe i vinterkläderna.. Slippa mössfrisyren. Att vilja göra sig lite fin igen.. Fixa håret, sola den bleka huden, sminka sig med pärlemo...

Men den kommer, imorse fick jag en hint om att den kommer, även om den fortfarande känns så otroligt avlägsen... Men jag väntar tappert! Längtar och njuter av att vi faktiskt haft en fantastisk vinter som inte slaskat bort fullständigt!!



 1 april, 2007... Känns inte så troligt i år va?



Påsk i malmö, förra året.. Ville och brorsdotter vid havet utanför Klagshamn...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0