2010...- make it a good year!

Jag har ett mål med 2010 - make it a good year!!!

Det känns skönt att 2009 är över, 2009 var ett rätt omtumlande år för min del, det hände en hel del, både positivt och negativt (som det brukar vara iof)...
Det började ju bra iaf, vi firade ju på Öland även förra året och det var trevligt, sedan började termin 6 av sjuksköterskeprogrammet, det vill säga sista terminen innan examen, det blev en intensiv tid, pendlade fram och tillbaka mellan Eskilstuna och Örebro.

I Mars flyttade jag till Eskilstuna igen, med blandade känslor. På sätt och vis ett steg tillbaka eftersom jag bestämt mig för att inte flytta hem igen, samtidigt en nystart att komma närmare till Ville, helt plötsligt gick vi från distans till att sova ihop i princip alltid...

I Juni blev jag färdig sjuksköterska, stort steg faktiskt, fick drömjobbet på BB... Blev sjukskriven efter bara några veckor p.g.a att min gamla "krigsskada" började krångla, det tog drygt 6-8 veckor att bli friskförklarad såpass att jag kunde börja jobba heltid igen.. Så på BB blev jag då inte någe klokare. Denna period var även väldigt påfrestande, både för mig, men även för Ville och alla andra nära och kära just för att jag gick ner mig så jävligt, det drar upp så många gamla sår...

I Augusti flyttade jag och Ville hastigt och lustigt ihop, inget egentligen planerat, klart att planerna fanns så småningom men att det skulle ske så snart var väl inte tanken men jag fick min lägenhet uthyrd snabbt och enkelt så vi passade på, i princip bodde vi ju redan ihop fast i två lägenheter bara...

I september började jag iaf på Ortopedavdelningen här i Eskilstuna, en stor omställning efter all sjukskrivning, hade ju inte direkt något självförtroende i yrkesrollen efter sommaren.. De första veckorna var fruktansvärda, kunde inte i min vildaste fantasi förstå hur jag skulle klara av detta jobb...  De första månaderna var jag som ett vrak, orkade inte ett skit annat än att jobba och hålla någorlunda reda i hemmet... Jag var inte direkt på topp kan jag säga, negativ, trött, fundersam om jag valt fel yrke o.s.v....

Sedan några veckor tillbaka känns jobbet hanterbart och jag har fått tillbaka lite energi, jag ligger inte längre sömnlös om nätterna av oro och stress utan tänker att det löser sig... Jag får väl fråga dumma frågor ibland helt enkelt, det är inte hela världen.. Det går ju iaf bättre och bättre på jobbet...

Det var 2009 i korthet...
 
Nu ser jag fram emot 2010, har fått ett vikatiat på ortopeden fram till sista augusti, en trygghet att veta att man kan jobba på i lugn och ro och bli lite trygg i arbetet... Under våren tänkte jag bli lite duktigare och säkrare på vissa saker som man möter som sköterska så jag ska läsa 3 kurser om allt går som planerat... Ser fram emot det, har ett behov av att aldrig sluta utmana och vidareutveckla mig själv... 
Sen hoppas jag att jag och Ville får lite lugn och ro och inte bara stress och omställningar utan att vi kan få lite tid och ork att njuta av varandra och hitta på saker tillsammans..  Vi startar i slutet på januari med vår första ordentliga semester tillsammans till Alperna, det blir skoj!

Jag ser fram emot 2010, hoppas och satsar på att det blir ett bra år i år... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0