Det är generande... när folk svälter!

Idag har jag rensat i kylskåpet, det var välbehövligt. Särskilt grönsakslådan krävde en rejäl genomgång, från att ha varit tvärfull består den numer av 2 morötter, en paprika och en påse potatis.
Jag har nu kastat typ 3 kg mat, det är rätt pinsamt när folk svälter på andra platser på jorden. Jag tröstar mig med att jag är duktig och komposterar iaf, på så vis ger jag ju iaf något tillbaka till jorden.
Problemet är väl att jag älskar att handla nyttigt, sen är jag bara så jävla dålig på att laga maten innan den hinner bli dålig. Men men... När vi kommer hem från Alperna blir det andra bullar, jag bestämmer att vi har preliminära menyer och handlar hem därefter.. Inte bara handlar och försöker få ihop nåt av det vi har.. Det blir bara massor över! Så nu får det vara slut på det, det är bara oekonomiskt och oekologiskt!

Så det så! :)
Men det var härligt att få lite rent i kylen iaf!

Nu ska jag äta lite kyckling och kokta grönsaker innan det är dax att pallra sig iväg till jobbet!
Ser inte direkt fram emot ännu en jobbhelg.. *suck*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0