Sen sist.. Nytt år!

Var en vecka sedan jag skrev nåt här sist..
Sen dess har jag hunnit lämna 2009 bakom mig och påbörjat 2010..
Detta skedde på Öland med min finaste och hans vänner, vi hade det verkligen kanonbra, första kvällen på Öland spenderade vi själva jag och Ville, myste och pratade om julen efterssom vi inte setts på ett tag.
Onsdagen spenderade vi (tro det eller ej) iklädda kängor och Villes  väns skogsbyxor (jag) på jakt!!
Planen var att de skulle skjuta fasan, detta utvidgades snart till att skjuta vad som helst... Men vi kom därifrån tomhänta till min lättnad. Men det var skönt iaf, en lång dag utomhus i det vackra vintervädret.
På kvällen blev det taco och tv-spel med villes vapendragare och tillhörande flickvän, det var trevligt!

Nyårsafton startade med lite tråkiga förberedelser, ni vet städa och sånt... Vid ett dök de första gästerna in, det möblerades och förbereddes för nyårssupé, menyn var som följer:

Förätt:
Whiskey och parmesansoppa med Ölandska bönchips

Varmrätt.
Mixed wild grill (rådjur, älg, vildsvin) med ungsstekta grönsaker och två såser

Efterätt:
Pannacotta med vit choklad serverad med varma hallon och blåbär

Mycket mumsigt var det och kvällen var väldigt lyckad...
Nyårsdagen spenderades i planläge framför tv´n, en pizza stod på menyn (för att traditionsenligt bryta nyårslöftena snabbast möjligt!), en sista kväll med mys innan jag skulle bege mig hemåt för att jobba på lördagen...

Sen vill jag passa på att Gratulera Angelica och Ante som fick sin lilla pojke den 30 december... Hur kul som helst, min gudson är numera en stolt storebror... Ska åka och hälsa på dem på tisdag, lär väl drabbas av bebisfeber igen (lagom när den förra bebisinfluensan lagt sig..)

Ne, nu har jag slappat länge nog framför datorn, nu ska jag nog ta och rycka upp mig och försöka slänga ihop nåt ätbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0