Visst är det okej att bli irriterad för mindre?

Okej, laddad som bara den på inredningsprojekt knallade jag hela vägen hem till mor och far i -15 grader för att låna mormors bil (hon är i norrland så den bara står). Pappa hade försökt starta den igår utan att lyckas, satt batteriet på laddning över natten och startat den på morgonen så jag kunde låna den .
När jag kommer fram tänkte jag att jag testar att starta bilen först, så att jag inte skrapar den i onödan.
Den gick igång på ett litet kick och jag satte igång med utgrävningen av bilen, och tro mig.. Det var inte helt lätt! Den har bara stått i 3 veckor och vi vet ju alla hur dessa veckor sett ut rent minusgradsmässigt så..
Efter 25 minuter och blåa tår och fingrar så var den tillslut framgrävd ur ismassorna, då tänkte jag backa ut den...
Jo, just det! Eller inte?!! Bilen tvärdör när jag gör ett försök att backa ut den och vägrar starta igen..
Så nu sitter jag här hos mor och far med fötterna på ett varmt element och äter upp deras belgiska sjöfrukter som tröst...
Pappa kommer om en stund, hoppas han kan hjälpa mig på nåt sätt, har jag tur kanske jag kan få låna hans bil en stund, om inte till ikea så åtminstonde en stund på eftermiddagen runt i butikerna i stan...
Vill ju inte att min lediga dag går till spillo helt nu när jag är så inspirerad och laddad...

Måste ju leta nytt tv-bord nu oxå.. Den nya tv´n kommer ju i veckan och det bord vi har vettefasiken om det håller för alla förstärkare, tv-spels apparater och en stor tv.. Men men...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0