Inspirerad...

Idag är jag galet inspirerad att ta tag i lägenhetens små skavanker... Jag borde ha blivit inredningsarkitekt.. jag älskar att fundera över vad man behöver, hur man ska organisera på bästa sätt för att utnyttja utrymmen till max men utan att få det att se trångt och rörigt ut. Samt göra det för bästa möjliga peng.
Idag tänker jag garderob och badrum... Hittade ett litet fräsht begagnat badkar idag i bättre skick än det vi har för 500 kr... Sen var jag igång med planer på att byta badrummsskåp, toastol, blandare och kranar o.s.v... Badrummet behöver verkligen ett lyft och varför inte, det skulle klart höja värdet på lägenheten inför ev. försäljning så småningom.
Garderoben tänker jag : Ljus och bra plan för förvaring, har hittat ett bra hyllsystem på ikea som jag tänker att man kan använda sig av, sen ska det vara någon schysst retro (gärna blommig) tapet för att liva upp det, golven ska bytas och listerna ska målas... Stor helkroppsspegel så det känns som en valk in closet och en arbets bänk att lägga ifrån sig saker på! Tror detta kan bli jävligt bra faktiskt! Är aspepp på detta, men om jag känner karln rätt så kommer vi inte göra något föränns i höst.. han säger att vi måste ha projekt då med.. Kanske har han rätt?! :)
Men jag ser fram emot detta iaf... Älskar make overs när det kommer till lägenheter! :)


Denna bas blir det nog i garderoben.. Kanske inte jätteupphetsande design.. Men i vitt mot schysst ekgolv och en nice tapet och bra belysning så tror jag på detta! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0