längtan efter att förlora kontrollen...

Just nu längtar jag efter att förlora kontrollen... Just nu är mitt liv väldigt ensidigt, torrt, tråkigt, jag är väldigt låst i min lägenhet i min kropp och det ger mig såklart ångest... Vem hade inte fått det av denna situation?!
Jag har ingen kontroll över vad som händer och sker och frågetecknen är många och det är jobbigt nu!
Att inte ha kontroll över mitt liv och min kropp är det värsta jag vet...

En konsekvens av denna operation är att träningen ligger åt sidan och just nu längtar jag verkligen efter att jaga mig på ett jävligt jobbigt pass.. Köra tills man mår fysiskt illa typ.
Men det sjukaste av allt är att jag längtar efter att förlora kontrollen, det låter ju helt tokigt eftersom jag inte har kontroll på någonting just nu...
Men jag vill ta kontrollen och ha sådan kontroll att jag förlorar den, jag längtar efter de dagar när jag tränade typ 13-15 timmar aktivt i veckan och gick fram och tillbaka till träningen på det och vad åt jag?! Typ ingenting, lite keso, tomat och avocado... Jag vet att jag verkligen inte mådde bra under denna period men jag längtar så sjukt mycket efter att leva så just nu, det var bara ett fokus och det var kroppen...
Nu när kroppen sviker känner jag bara för att spöa skiten ur den och försöka göra det bästa av den..
Precis som då... Förra gången kroppen svek.
Denna känsla skrämmer mig, igår morse och imorse drog jag mig för att äta frukost för att jag känner mig så tjock att jag får ångest... Detta är inget bra tecken och det skrämmer mig, jag tvingar i mig mat och så fast jag inte vill egentligen, för jag får inte förlora kontrollen igen...
Måste ge kroppen vad den behöver just nu... För att läka, för att orka...
Men jag då? Hur länge orkar jag? Jag som bor i denna kropp? Hur länge ska man behöva kämpa i motvind?
Jag behöver resultat denna gång, bra resultat..
Annars får någon annan ta över, då orkar jag inte ens försöka ro det här skeppet i land..!
Jag har gjort mitt, jag förtjänar att det fungerar sen... Faktiskt!
Jag förtjänar att få ha kontroll över mitt liv ett tag, känna att jag bestämmer och mår bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0