Det här med ekonomi!

Det här med ekonomi har verkligen aldrig varit min grej, jag lever för stunden och älskar att "unna" mig saker... Min sambo däremot är ganska ekonomiskt och ibland (enligt mig) nästan jobbigt snål.
För ca 1-2 månader sedan var vi på banken och ansökte om lånelöfte till hus, i och med detta bestämde jag mig för att ta tag i det här med ekonomin och jag har faktiskt lyckats sköta det rätt snyggt och börjat inse att det är ganska roligt.. Särskilt när man ser att pengarna börjar växa på kontona. Jag har startat fondkonton och aktiekonton och nu överväger jag till och med att ta tag i det där med pensionssparande.
Om det fortsätter såhär tror jag faktiskt att jag kan få ihop en rätt stabil och hållbar ekonomi utan att tjäna några stora summor pengar på lönen!
Känns skönt att ha tagit tag i detta innan man skaffar hus, bil och barn... Lär ju underlätta lite när man väl gör det att ha lite buffert på kontona.

Kanske skulle jag ta o plugga lite ekonomi?! Är faktiskt spännande och vore kul att lära sig mer faktiskt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0