Längtan till jul!

I år längtar jag verkligen efter jul, jag kan knappt bärga mig till fredag när jag ska upp med julgardiner, ljusstakar och adventsljus... Egentligen har jag som princip att allt ska upp 1:a advent och inte tidigare, men jag jobbar hela helgen och är ledig fredag så då får man väl göra ett undantag!
Tror att det kanske är den tidiga snön som påverkar denna längtan, för vad längtar jag efter egentligen? Jag ska ju ändå spendera julaftonskvällen på jobbet! Så surt! Driver en kampanj här hemma om att vi ska skaffa barn till nästa jul så att jag slipper jobba då... :P Det går sådär... hehe... Annars får jag väl hitta på nåt annat, långtidssjukskriven? Börja plugga? Byta jobb till mottagningsarbete?  Nåt måste göras, för jag har redan tokångest inför att fira julafton på jobbet... Jag är en helgdagsmänniska, jag tycker att det är viktigt att få fira jul, nyår, midsommar och påsk! Det är för mig avstamp på hur långt på året man kommit och jag tycker att året blir fel om jag inte får fira dem. Jag vill fira dem, klassiskt med paket, påskägg, midsommarkransar och sill....
Förra julen jobbade jag julaftons dag, och i år jobbade jag påsken och midsommar och nu ska jag jobba julen igen!

En annan sak på tal om det här med helger, Jag är asless på att jobba dem!!! Vissa människor trivs med att jobba helg och kväll och dag o.s.v.... Jag står ut med att jobba kväll och dag, men helgerna - jag har alltid ångest inför jobbhelger! Klarar verkligen inte av dem! O verkligen inte storhelger på det! Det får mig att må både psykiskt och fysiskt dåligt, vet att jag måste stå ut några år med det här avdelningsarbetet - för erfarenheten! Men det blir inte mer år än nödvändigt... Till sommaren har jag jobbat i två år på avdelning, då tänker jag börja se mig om efter annat, gärna mottagningsjobb! Tror det skulle passa mig bättre! Jag vill ha mina egna kläder på jobbet, jag vill jobba förebyggande mot sjukdom och inte med att bota sjukdom... Så är det!

Frågan är hur vägen dit ska se ut?!

jaja, nu ska jag plugga lite sen ska jag till mormor och äta lunch innan jag ska bege mig för kvällsjobb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0