Sömnparalys...

Just nu skriver de endel om sömnparalys på aftonbladet....
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/somnklubb/article8152578.ab

Jag måste bara skriva lite om detta eftersom jag själv råkat ut för det vid ett par tillfällen, det är verkligen fruktansvärt.. Första gången vaknade jag och var helt klar i huvudet men kroppen vägrade röra sig, jag fick panik och skrek högt, men inte ett ljud kom över mina läppar och jag tänkte att jag hade blivit totalt förlamad för resten av mitt liv och jag blev livrädd för att ingen skulle hitta mig och att jag skulle dö, det var i det närmsta dödsångest man upplevde under dessa minutrar som det höll i sig. Kroppen var tung som bly och jag kunde knappt minnas hur man andades. Sist var för bara några veckor sedan, som föregående gånger skrek jag högt av panik ( trodde jag, min kära sambo bredvid hade inte hört ett knyst)... Tillslut lyckades jag hitta ett lugn eftersom jag upplevt det förut och kunde slappna av så pass att kroppen vaknade till liv den med.
Men det är en fruktansvärt obehaglig upplevelse och det kryper i kroppen av obehag bara jag tänker på det!

Jaja, nu ska jag försöka lägga en timma på min tenta innan det bär av till jobbet för lite kvällstjänstgöring.

Hade förresten en riktigt bra helg i helgen, jag älskar lediga helger, man kan hitta på så mycket mer då än vad man gör när man är ströledig en måndag.
I fredags hade vi myskväll här hemma i vanlig ordning, idol och kinamat efter ett träningspass! Perfect!
Lördagen spenderade jag i sällskap av datorn och hemtenta, på kvällen hade käkade vi god middag (rådjursstek, potatis och gräddsås) och glodde på film med vänner! I söndags drog vi till Stockholm, strosade på stan och julmarknad och träffade en fin vän till mig och hennes nya kille!
Riktigt trevlig helg måste jag säga, jag är jättenöjd!! =)

Kommentarer
Postat av: Lizzy

ha en bra dag =)

2010-11-23 @ 13:41:22
URL: http://lizzyochbecky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0