Tackat nej till framtiden?

Igår var jag på en anställningsintervju på Barnavdelningen i V-ås. Det gick bra och kändes bra. Det enda som verkligen inte kändes bra var att de har helgjobb varannan helg. Idag jobbar jag 2 av 5 helger och tycker att det är förmycket. Av den anledningen och magkänslan att jag ej skulle få ihop det med en värdefull fritid med min sambo och familj valde jag idag att ringa och tacka nej till ev. jobberbjudande.
Avdelningesföreståndaren lät uppriktigt besviken och sa att det var jättesynd, för de tyckte verkligen om mig och hade tänkt ge mig jobbet...

Det är väl typiskt?
Men hon sa att de skulle höra av sig om de ändrade sina helgturer framöver..  :)

Kändes helt klart lite snopet, men glad blev jag över att de faktiskt hade tänkt ge mig tjänsten, det känns ju skönt att man gör ett bra intryck på människor ändå. Men som det är just nu så är jobb varannan helg något som inte alls känns värt det!
Och jag tror inte att jag gjort något dåligt val, jag tror att det kommer att lösa sig för mig framöver ändå... Jag har en magkänsla om att det kommer att bli bra, men magkänslan om det där med helgjobben blev mest som en klump i magen och efter att jag tackat nej så försvann den...
Så jag har nog tagit rätt beslut trots allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0