Anta en utmaning!

Jag är dålig på att utmana mig själv! Att verkligen pressa mig själv att klara av någonting som är väldigt svårt för mig! Visst har jag höga krav på mig själv och blir ständigt besviken över prestationer som jag inte är nöjd med.

Nu har jag antagit en utmaning!
Jag har införskaffat en anteckningsbok där jag ska dokumentera hur jag mår under denna utmaning.
Det är nämligen så att jag väldigt gärna skulle vilja bli "sockerfri", jag är nämligen sjukligt galen i sötsaker och allt som innehåller kolhydrater, gärna snabba sådna oxå!
Idag beställde jag en bok;  ISO- dieten, den är en lågkolhydratsdiet och är inspirerad av stenåldersdieten. Jag ska prova den, från och med måndag kommer jag bara att äta mat från recepten ur en kokbok med GI- mat och ur denna bok, planen är att äta så ända fram till midsommar! Möjligt något undantag runt påsk eller annat tillfälle när det är svårt att få ihop maten (ex. vid flytten eller så) Men i det stora hela, bara den maten!





Det finns flera anledningar till denna plan nämligen:
- Måltidsplanering för en vecka i taget (ekonomiskt och tidseffektivt.)
- Ny inspiration till matlagning
- Det är nyttigt.
- Viktnedgång.


Men, nu till den riktiga utmaningen...

För till att börja med kommer jag att detoxa mig på kolhydrater, så från och med måndag och en vecka framåt så ska jag inte äta några kolhydrater annat än grönsaker.

För att sedan fortsätta utmaningen så ska jag införa godisförbud från måndag och till midsommar!

Och... Jag har bestämt mig för att klara det, om det så gäller att ta en dag i tagen och ibland en halvtimma i taget för att fixa det.. Jag ska klara det! Måste klara det! För att bevisa för mig själv att jag klarar det och för min självkänsla att jag faktiskt kan fixa det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0