Man kan bli irriterad för mindre... eller?

Åh, dålig start på veckans lediga dag! Inte nog med att man redan från början visste att man tvunget måste tvätta kl. 7.30 när man är ledig... På det så går ena maskinen sönder, hur irriterande är inte det, det går inte att ta ut tvätten och det står vatten i hela maskinen... :( Så nu har jag låst upp mig på att sitta här och vänta på gubbarna som ska komma och fixa det, för jag har ingen aning om vem eller hur man ordnar det med nycklar in till föreningen för sådant här jobb?!

O igår var vi på husvisning och nu irriterar jag mig på folk som renoverar för syns skull men som lämnar sådna där akuta grejer som tak, fönster och annat viktigt, som inte gör nåt grundarbete egentligen... Varför renoverar man ens då? Vem fan vill bo i ett snyggt sjukt hus? Ne.. Minus för sånt!!


Nu har tvättgubben varit här och ordnat maskinen, gillar när det går fort. Han plockade ut byglar från bh.ar och sköljde igenslammade filter och tillslut gick den igång. Visst, vi har 2 okörda maskiner kvar, men ändå, fick loss tvätten iaf! Ville får tvätta resten imorgonkväll när jag jobbar!

Nu blir det att vänta in sista tvätten, bädda rent i sängen, ringa mor och angelica.. Ska ner på stan och uträtta lite ärenden inför resan oxå... Påbörja en "pack-plan" och ringa Carro som vi ska övernatta hos i Sthlm på torsdag.

Ja, lediga dagar är fullbokade... Träning ska oxå in på schemat o matlagning kanske vore en idé oxå?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0