Soft...

Känns bra idag, V kom hem från det tyska landet inatt och jag har sovit ändå... :)
Nu är jag nyligen hemkommen från gymmet, körde hårt idag, sprang 4 km och tränade överkropp... Kändes kalas, det är skönt att man kommit igång ordentligt, det är ju så förbannat roligt bara man väl är igång, när man varit där några gånger och känner att man hanterar maskiner och vikter o.s.v.
Har kört igång nån form av vikt väktarier också, efter min svulla-måndag fick jag nog och ifrågasatte mig själv och vad jag egentligen höll på med... 
Så, igår fyllde jag i nåt papper som jag haft liggandes i år och skickade in, fick veta att jag ska äta 29 points/ dag och att jag får äta 49 extra som bonus i veckan om jag vill...
Igår åt jag 4 extra, käkade tikki masala, inte det nyttigaste direkt, men annars gick det bra..

Håller sötsuget under kontroll med hjälp av frukt och bär (mest bär) och kanel... Kanel är en fantastiskt bra krydda som stabiliserar upp blodsockret... Och det känns faktiskt så, brukar försöka inkludera kanel i frukosten och de dagar jag inte gjort det har jag märkt att jag faktiskt är mer sötsugen.. Så nu äter jag kanel till något mellanmål också oftast...

La mig på soffan nu och känner mig inte alls motiverad till att gå till jobbet... Är trött och sliten och har längtat efter en tvådagarsledighet bra länge nu känns det som...
Men det är bara idag och imorgon kvar... sen blir det helg.... ÅH, underbara helg! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0