Ljuva barndom....

Idag satt jag och bläddrade i Kuriren här hemma och efter det ena tråkiga repotaget efter det andra så dök det upp.... en liten liten liten ruta med lite nostalgi... Nämligen Ika i rutan... Ni vet hon den där konsiga tjejen i svarta kläder som pratade konstig skånska och agerade allmänt skum med sin vän skelettet....  

Och plötsligt dök det upp minnen från 80-talets gyllene år...  Malin i soffan kl 18.15 varje dag.... Helig tid...
Det var den första tiden jag lärde mig... när den lilla visaren står på sexan och den stora på trean, då händer det....

18.15 rullade bollen in och draken kom efter *bollibompa, bollibollibompa* o så spedosan och draken som flyger iväg och kommer tillbaka *bollibompa, bollibompa....* 
Åhh... minns ni????Alla glada 80-talister där ute... Minns ni Johan*på tisdag, på torsdag, på tisdag, på torsdag, på tisdag på torsdag* Och björne... med snigel och Eva och robert gustafson och pepparkaksburken.... och den där käpphästen och blomman Bianka....  Tänk vad man kommer ihåg trots allt....

När jag satt där med min morgontidning och min tallrik yoghurt denna fredagmorgon spelades hela min mediala barndom upp på min näthinna.... Ika i rutan, Pippi pelikan, skrotnisse, barna i bullerbyn, ministrålarna, där ungarna stod och sjöng falskt i sina röda tröjor...Tippen, Narnia, Joelbitar och Beppes godnattstund ... haha... den där dockan som alltid är färdig på slutet av programet är ju fortfarande rolig... :P , och mitt favoritprogram när jag blev lite äldre... SAILOR MOON... åh... om jag bara haft hennes 2 meters ben och långa fina hår och de där häftiga egenskaperna och kunnat rädda världen... hur många gånger sprang man lixom inte runt och tröck sig själv på pannan medan man så viktigt och verklighetstroget ropade "Måntiara, Förvandla mig...." och snurrade massa varv för att illustrera förvandlingen.... tänk vilken fantasi man hade på den tiden... Herregud, tänk om man skulle imitera vad man ser på tv idag på det sättet..... Typ nån i outsiders :P eller ur bigbrother... haha... klämma sig på tuttarna och agera så blåst och packad man bara kan.... ( är väl iof vad jag gör på löragskvällarna... :P)
haha... ne, men Sailor moon var och kommer alltid att förbli häftigare än Linda Rosing och co...  :P


Nu ska ja packa klart min semesterväska och ladda över musik på mp3:n till festerna som planeras på sydligare breddgrader... :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0