Beslut!

I min värld består livet i beslut... Jag styr mitt liv och jag har makten att bestämma hur det ska se ut!
Jag vägrar tro att man inte kan påverka sitt liv och att man inte kan göra någonting åt sin situation.
Jag säger inte att det är enkelt och jag säger inte att det inte kräver uppoffringar, för det gör det säkert.
Jag är bra på att klaga över min kassa ekonomi, jag är bra på att vara missnöjd med saker och ting, men sanningen är väl att det är upp till mig! Jag hade kunnat jobba extra ( iaf innan praktikperioden), men jag valde att lägga min tid på annat -alltså får jag skylla mig själv.  Jag hade kunnat vara smalare, men jag har valt att inte orka ta tag i det just nu... Eller jo, nu men inte för ett tag sen! Jag kanske inte trivs i Eskilstuna, men jag valde ändå att flytta hit p.g.a kärleken och det var Mitt beslut, ingen annans, alltså får jag stå för det och göra det bästa utav det! O.S.V....
Ni fattar... Mina beslut = Konsekvenser för mig själv och upp till mig att deala med!

Jag tror även att mina beslut kan påverka andra, kanske inte vilka kläder jag sätter på mig eller hur mycket godis jag äter... MEN, jag har kommit fram till att jag vill leva på ett sätt som både jag mår bra av och som kan vara till nytta för någon annan...
Därför har jag bestämt mig för att nu när jag är färdig sjuksköterska och helt plötsligt har mer än dubbelt så mycket pengar att röra mig med varje månad så tänker jag lägga pengar på två saker;
Ekologisk, närodlad och rättvisemärkt mat.
"skönhetsprodukter" som är gjorda på naturliga ämnen och inte testade på djur!

Så det så....
Nu ska jag ta mig runt 5 km- spåret innan jag måste ner på stan och greja lite och innan det är dax för praktik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0