Husvisning...

Igår surfade vi runt på Hemnet - we love hemnet!
Och tro det eller ej, vi hittade två intressanta hus och tänkte att det kunde vara roligt att gå på visning av dessa... Så nu lutar det åt att jag kommer gå på den första husvisningen i eget syfte för första gången i mitt liv!
Mest på skoj! Men ändå....

Det ena var ett hus byggt 1910 och jag förälskade mig direkt, glasveranda, uthus på tomten, vind att inreda med fantastiska takbjälkar, pärlspont i hallen o.s.v.... Ett renoveringsobjekt då det nog inte renoverats sen 30-talet...
Men ärligt, det kan bli mitt drömhus! Fantiserar om hur jag skulle inreda i gammal stil och försöka behålla så mycket som möjligt av det gamla i huset....
V fantiserade om garaget där han kan placera sin mustang... hehe...
Typiskt karlar! :)



Det andra var ett suteränghus (stavas hur typ?! ) som bara var allmänt charmigt, med grillhus på tomten, gillestuga, hobbyrum, uterum, stort och luftigt och det inbjuder till Retro-inredning....

Men det första föll jag för.... Romantisk, lantlig, ljus, gammeldags inredning..... mmm.... I like! :) 

O så ett körsbärsträd på tomten!! :D


Kommentarer
Postat av: amanda

Låter som vi har lite samma smak, det gamla, romantiska=) Nu blir det ju ngt mitt emellan för oss, det blir gammeldags, men nybyggt=) Kul att gå på husvisning även om man inte ska köpa ngt på studs, också bra att gå o se lite så man lär sig vad man vill ha och inte ha=)



Ang plugg, själv har jag tentan kvar, hoppade över två delar så jag får göra dem i slutet på maj, men det gör inget. Jag har så mkt i skallen för tillfället. Vi ses väl då om tre veckor igen=) Långt emellan varven tyvärr.

2009-05-07 @ 13:48:37
URL: http://ladysylvia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0