Ekologiska kläder...

Har funderat mer och mer på det här med vad man har på sig och hur den hysteriska massproduktionen av kläder påverkar vår miljö... Så jag har börjat överväga att börja handla ekologiska kläder... Kanske inte bara, men varför inte ha en basgarderob som är ekologisk?
Tyvärr är ekologiska kläder antingen ganska tråkiga eller så innebär det att man måste ha "flummiga" kläder på sig.. Ja menar, det är inte riktigt min stil att se ut som nån medeltida kvinna...
Men jag har surfat runt lite och hittat ett par sidor som säljer ekologiska kläder på nätet och jag tror faktiskt att man kan få ihop en helt okej garderob trots allt...

Ibland får man ju överväga- En hälsosam livstil och en välmående miljö eller fåfänga?
Ja, det är ju bara o välja! :P

http://www.ekogarderoben.se/ - har ett helt okej utbud på ekologiska underkläder (även amnings bhár) Tyckte dock att resten av kläderna var lite väl basic?!

http://www.hildur.se/ - har ett blandat utbud på ekologiska och rättvisemärkta varor. Fanns en hel del söta toppar.
Lite mer moderiktigt och udda.

http://www.swedenorganics.com/ - detta var nog den sidan som hade mest "roligt" utbud av kläder. Lite tuffare, lite modernare. Fanns en hel del fina toppar och klänningar.


Gemensamt för alla ekologiska klädsidor verkar iaf vara att utbudet på barnkläder är bäst... men det klagar inte jag på, kommer nog bli en "Mulle-morsa" som klär mina barn i ekologiska kläder och tygblöjor.... :P




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0