Det var bättre förr....

Idag är en vemodig dag... Känner mig nere.
Vet inte varför, står igen med ett ben på var sida om det ljusa och det mörka.
En fasad utanpå, ett hålrum innuti, som en chokladtomte ungefär.
Jag längtar tillbaka, tänker på val jag gjort, ångrar mig, vill göra om, förändra det förflutna, förändra det som är.
Jag känner att ansträngningar är överflödiga, de lönar sig inte..
Måste tänka om, vill stoppa huvudet i sanden, skrika och gråta.
Men.. Jag tänker mig för istället, biter ihop och agerar chokladtomte
Jag vill nåt annat än det här, vill vara någon annanstans än här..
Som min fina säger; "huvudsaken är att man trivs"
Eller som min syster; "Det viktigaste är att man är lycklig"
Och som mamma; "Man behöver känna sig nöjd!"
Jag känner mig ingenting, Absolut INGENTING!!
Jag vill trivas, känna mig nöjd, känna mig lycklig... Men det gör jag inte... Inte ens i närheten!
Men istället känner jag mig som en ihålig chokladtomte som någon äter på...

Just nu sakar jag ihjäl mig efter Örebro, jag saknar att alltid ha något att göra, någon att vara med i en stad där det nästan alltid går att hitta på, om inte mycket så åtminstonde något!
Men istället sitter jag här i staden jag en gång valde bort, känner mig bitter och sur och ångrar att jag blev sjuksköterska.... :(
Det känns tråkigt! Jävligt tråkigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0