In my mind...

Torsdag, veckans enda lediga dag... skönt kan tyckas... Men jag skulle allt vilja beskriva den mer som intressant.
Jag har nämligen satt mig i skolbänken igen, och vet ni?! Jag trivs!
Jag älskar plugg, jag tycker om att lära mig saker och ha uppgifter att jobba med, tycker att det är trist att bara jobba.. Idag började jag en kurs i vård i livets slutskede.
Låter säkert helt fruktansvärt i mångas öron och det är det kanske på sätt och vis, för trots att döden är det mest naturliga i livet, precis som födelsen så är den så hemsk.
Antagligen är vi rädda för den, rädda för det okända med döden... Vi är även rädda för sorgen, för de människor som lämnas kvar bakom den avlidne...
I mitt jobb möter jag detta, inte dagligen kanske, men med jämna mellanrum, jag vill känna mig trygg i de situationerna då en person går bort... Därför valde jag denna kurs..
Samt för att det är viktigt, det är viktigt att en människa får dö på ett bra sätt.. Om det är möjligt att påverka!

Så nu ska jag lägga mig och plugga, denna lediga dag till ära..
Hade tänkt träna oxå, men mår lite skumt så jag tror att jag vilar från det idag.. Får bli simmning imorgon innan jobbet ist. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0