Det är skillnad på nyheter och nyheter...

Vi har påbörjat en prenumeration på DN- dagens nyheter, en bra, "borgerlig" nyhetstidning :P...
Förut surfade jag runt på aftonbladet och tyckte jag hade någorlunda koll på läget, d.v.s. vem i kändisvärlden som dejtar vem eller vilken person i Sverige som för dagen ska ha resterande medborgares sympatier i "det nya tuffa Sverige". Skönheten präglar denna tidning och tipsen är många på hur man får platt mage på 3 veckor, allt mynnar ut i det vi redan vet... D.v.s äta lagom och träna, no newsflash lixom!
Blev tillslut så sjukt trött på denna tidning som kallar sig för Sveriges nyhetsportal, vadå nyheter? Det är en jävla skvallerblaska som vill att alla ska rösta rött för att "det är så synd om människorna i nya tuffa Sverige"... Ok, inget personligt mot de drabbade, visst är det synd om dem ibland men ändå.. Blir så trött hur aftonbladet vinklar allt med nedstämda miner och gråtonade bilder...

Men nu har jag äntligen en morgontidning med lite vettigt innehåll, med intressanta krönikor och debattartiklar...
Riktigt bra läsning till morgonkaffet faktiskt... :) Iaf tycker jag det som uppskattar lite eftertanke, helhetsperspektiv, ekonomi och verklig information och fakta. Finns lite mer hjärna i denna tidning än i aftonbladet iaf tycker jag.. Och det skämms jag inte för att säga! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0