Ny start...

Som bekant är jag rätt fet för tillfället... :P hehe.. ok, så illa är det inte, men jag har gått upp ca 7 kg sedan jag och Ville träffades och efter denna sjukskrivningsperiod och "börjajobba-period" är kroppen verkligen inte i något vidare skick... Har styrt upp ett mindre träningsprogram som jag ska köra morgon eller kväll (beroende på jobbtid) utöver annan fysisk aktivitet. Jag har letat upp mina gamla Viktväktar recept och gjort snygga måltidsrapporter på internet samt en vikt och träningskurva som ska fyllas i med start från onsdag....
Insåg idag när jag kört mitt korta lilla träningsprogram i vilket fruktansvärt dåligt skick min kropp är just nu, har ingen kondition och styrka ska vi inte ens tala om, många tycker kanske att det är helt okej fysisk form att kunna göra 20 armhävningar, men jag är van att ligga på en annan nivå och får tokångest...
MEN, jag ska inte fjanta runt med massa tokigheter, shakar o.s.v. utan nu kör jag... Ordentligt och som man ska, äta lagom och träna lagom...
Undrar hur det kommer att gå?!
En del av mig vill bara köra en snabbstart i viktdipp, köra shakar en vecka och sätta fart på fettförbränningen, men det finns ingen anledning, bättre att äta mat som är mager och bra ist...
Försöker peppa mig själv här nu om det är någon som inte förstår det...
Målet är iaf att tappa 10 kg till sommaren... Ingen omöjlighet hoppas jag! :) ca 1 kg i veckan...

Nu är det bara tisdag kvar sen ska jag till Sthlm och på torsdag sätter jag igång med träning ordentligt...
Men nu blir det en promenad i den härliga vårsolen istället... Det är vår ute idag, plusgrader och så! :) UNDERBART!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0